Ez lesz az e-kereskedelem következő forradalma

Írta: Bitport.hu Közzétéve: 2017. szeptember 01. péntek, 07:17
| Nyomtatás



Ma már jól látszik az is, hogy a kiskereskedelmi piac nagy szereplői egyáltalán nem a kínálattal (értsd: árulnak bármit, amit el lehet adni, a babaholmitól kezdve a biozöldségen át a repülőgépig), sokszor nem is az árakkal, hanem azzal versenyeznek, hogy hogyan tudják elérni és magukhoz láncolni a vásárlóikat. A nagy kereskedő cégek – itt természetesen az Amazon, az Alibaba vagy a Walmart méretéhez közelítő cégek jönnek szóba – azonban egyre inkább abban gondolkodnak, hogy azokra a szállítási útvonalakra is saját maguk fedik le, amikhez eddig partnereket vontak be. A nagy játékosok közötti verseny ezen a téren is folyik: egy idei felmérés szerint ugyanis a vásárolók 88 százalékát azzal lehet rávenni az online vásárlásra, ha ingyenes kiszállítást ígérnek neki. (Aki vásárolt már az AliExpressen, ennek egy egészen szélsőséges megvalósulását láthatja.) A technológiai háttérrel rendelkező vállalatok erre úgy reagálnak, hogy részben próbálják saját erőforrásból gazdaságosan megoldani a szállítás jelentős részét, részben úgy, hogy technológiai eszközökkel (RFID, mesterséges intelligencia stb.) optimalizálják a szállítási lánc költségeit. A költségeket nézve nagyon úgy fest, az lesz a nyerő, aki ezt a feladatot a legjobban megoldja.

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn